Hyr in personal med hjälp av Coordinare
Med Coordinare blir det lätt för assistansanordnare att tillfälligt hyra in personal från externa företag
Stora delar av samhället står just nu inför många utmaningar p.g.a. det nya coronaviruset. Företag i branscher som hotell, besöksnäring och restaurang är särskilt drabbade, vilket innebär att många anställda just nu är utan arbetsuppgifter.
Samtidigt befarar våra kunder, assistansanordnarna, personalbrist i samband med att assistenter kan komma att insjukna i Covid-19.
Vi tror att assistansanordnare har en möjlighet att lösa sina tillfälliga bemanningsbehov, och samtidigt hjälpa företag i andra branscher, genom att hyra personal från dessa.
Så kan Coordinare-systemet hjälpa er
Tack vare att Coordinare från grunden är byggt för att hantera flera företag blir det väldigt enkelt att lägga till externa företag och därmed att använda BankID-signering och digital tidrapportering via ELT även för den inhyrda personalen.
Under rådande situation väljer vi att erbjuda denna tilläggsfunktion utan merkostnad - initialt t.o.m. 2020-06-30 - för såväl nya som befintliga kunder.
Vi kan förmedla kontakt
Coordinare har kunder och kontakter i assistansbranschen från norr till söder.
Representerar du ett företag som behöver tillfällig sysselsättning för er personal? Kontakta gärna Johan så undersöker han om vi har kontakt med något assistansföretag som söker personal i närheten av er.
Representerar du en assistansanordnare och söker efter personal, eller vill du prova Coordinares stöd för flera företag? Hör av dig!